Highlights fra DTU Kemi

torsdag 03 maj 12

Masser af unge mennesker finder vej til DTU Kemi!

For kemi er sjovt - kemi er sejt - kemi er spændende!

Se billederne her fra Kemi-OL på DTU Kemi med 16 af landets dygtigste gymnasieelever i kemi - eller fra Åbent Hus på DTU, hvor mange var samlet for at finde ud af, hvordan man bliver kemiingeniør.

Kemi-OL

3. runde af Dansk Kemiolympiade for16 af landets dygtigste gymnasieelever afholdes hvert år på DTU Kemi. Fire af de allerdygtigste elever bliver udtaget til det Internationale Kemi-OL i Washington DC, som løber af stablen her i sommerferien. Se billederne fra en udfordrende 3. runde herunder eller læs artiklen i DTU Avisen her

(Fotos: T. Kaare Smith)

Kemi-OL  Kemi-OL

KemiOL  KemiOL

Åbent Hus

Den 1. torsdag i marts og november holder DTU Åbent Hus! Det myldrer ind med unge mennesker, hvis fremtid måske ligger som studerende på DTU. Se billederne her fra en herlig dag på DTU Kemis stand "Kemi og Teknologi".

(Fotos: Susanne Helmark, DTU Kemi)

ÅbentHus  ÅbentHus

Af Charlotte Malassé, DTU Kemi, cmal@kemi.dtu.dk