Prestigefuld pris til studerende fra DTU Kemi

torsdag 23 jun 11
Det internationale konsulenthus McKinsey & Company  uddeler hvert år 5 prestigefulde priser til DTU-studerende, som allerede under deres studie har opnået imponerende resultater.

Andreas Hougaard Laustsen fra DTU Kemi har netop modtaget The McKinsey Award 2011 – en pris på 10.000 kr., som uddeles til enkelte DTU-studerende, som har udvist exceptionelle analytiske evner, initiativ og lederskab.

”Det er en stor ære at modtage McKinsey-prisen,” smiler en stolt Andreas Hougaard Laustsen.

Ved overrækkelsen  af prisen lagde McKinsey-juryen bl.a. vægt på, at Andreas i to år har stået i spidsen for et af Danmarks førende formidlingstiltag til gymnasielever, Biotech Academy, har vundet Venture Cups idékonkurrencen 2010 og kan bryste sig af

et karaktergennemsnit tæt på 12.

Udover Andreas modtag hans tidligere studiekammerat fra biotekstudiet, Hans Jasper Genee, samt tre udvekslingsstuderende fra hhv. Italien, Irland og Rusland ligeså en pris.

På vej til ... Paris

Den unge elitestuderende har taget sin bachelorgrad på DTU Systembiologi og er i dag kandidatstuderende i Anvendt kemi på DTU Kemi.

Efter sommerferien er Andreas Hougaard Laustsen på vej til Paris, hvor han skal være udvekslingsstudent på Université Pierre et Marie Curie (UPMC). Så mon ikke at pengene kan få ben at gå på.

Af Charlotte Malassé, cmal@kemi.dtu.dk