Studiestart

Bliv kemiingeniør og tjen en million om året - Ansøgningsfrist torsdag kl. 12.00

tirsdag 03 jul 18

En billedkunstner får under 200.000 kroner, mens aktuarer og læger rammer over en million om året. CEPOS har samlet en liste over gennemsnitslønnen på 190 kandidatuddannelser.

Og hvis du gerne vil skovle penge ind, er det tilsyneladende godt at kunne noget med tal, kemi eller lægevidenskab. Cand.polyt i kemi er på top-10 listen.

For de nyudklækkede studenter, der ikke har brug for en pause fra lærebøger og skoletavler, er det nu tid til at sende ansøgninger afsted. Sidste frist for at søge ind på en videregående uddannelse er torsdag 5. juli kl. 12.00.

Det er et vigtigt valg mellem et hav af forskellige muligheder. Men nu er der lidt hjælp at hente. Den borgerlig-liberale tænketank CEPOS har samlet en liste over gennemsnitslønnen blandt færdiguddannede på 190 af landets lange videregående uddannelser.

Find ud af hvad en kemiingeniør får i denne artikel af Jeppe Valeur bragt i Politiken.

Læs artiklen her