Besøg fra Espergærde Gymnasium

fredag 16 jan 15

180 gymnasieelever fra Espergærde har netop besøgt DTU i en stort tilrettelagt studieretningsdag. DTU Kemi var arrangør og tovholder på dagen, hvor fire DTU-institutter satte alle sejl til for at introducere eleverne for den forunderlige naturvidenskabelige verden på DTU. IIdspydende drager, boomeranger i luften, laserlys og krystaller, internettets finurlige veje og et brag af et scienceshow var på dagens program, for at vise hvad kemi, fysik, matematik, IT og design også er på universitetet.

DTU Kemi - gymnasiebesøg

DTU Scienceshow er et hit blandt nysgerrige, naturvidenskabelig gymnasieelever. Alexander og Jeppe satte ild til et brag af et show.

DTU Kemi - Gymnasiebesøg

DTU Fotonik lagde hus til spørgelystne elever, hvor lektor Henrik Wessing gjorde eftermiddagen spændende med workshoppen 'Internet - grafer, knudepunkter og netværk', som lagde fint op til det, eleverne arbejder med på Espergærde Gymnasium.

DTU Kemi - Gymnasiebesøg

DTU Kemitekniks vulkanolog, Flemming Jappe Frandsen, tog alle med på en rejse til verdens vilde og berømte vulkaner og tsunamier.

DTU Kemi - Gymnasiebesøg

DTU Kemis forskere - Pernille Harris, Klaus B. Møller, Asmus O. Dohn -  var begejstrede for Espergærdes superengagerede elever, som kastede sig videbegærligt over krystaller og dynamiske kemiske bindinger.

DTU Kemi - Gymnasiebesøg

På DTU Compute var Steen Markvorsen i fuld sving. Der blev bygget boomeranger, som fløj rundt på kryds og tværs i auditoriet til stor forundring og morskab for alle.

Fotos: Anne Frejberg

VERDEN RUNDT MED KEMI

DTU Kemi - Verden rundt med kemi
Videoformidling af kemi til gymnasiet