ATV - Jingdong Zhang

DTU Kemi i Akademiet for de Tekniske Videnskaber

tirsdag 04 apr 17
Professor Jingdong Zhang indvalgtes februar 2017 i Akademiet for de Tekniske Videnskaber, ATV.

Jingdong Zhang er nyudnævnt professor på DTU Kemi. Siden 2009 har hun undervist og forsket i nanoteknologi på DTU Kemi. Hun er en pioner på sit felt og er samtidig en meget vellidt underviser. Hendes samarbejder spænder bredt med forskere på universiteter i England, Tyskland, Spanien, Australien og flere universiteter i Kina.

ATV er en eksklusiv uafhængig teknisk-naturvidenskabelig tænketank med prominente medlemmer fra førende danske virksomheder og universiteter. ATV arbejder for, at Danmark skal være blandt de globalt mest synlige Science and Engineering regioner. Mod dette mål gennemfører ATV projekter, der skaber værdi for danske virksomheder og universiteter, og for det danske samfund.

Læs mere om Jingdong Zhangs forskning: kemi.dtu.dk/Forskning/UorganiskKemi/NanoKemi