DTU Kemi - SLAS konference 2017

Samarbejde førte til vellykket konference

lørdag 10 jun 17
Et samarbejde mellem DTU Kemi og Københavns Universitet viste sig at være lige hvad der skulle til for at organisere en succesfuld konference i kemisk biologi.

DTU Chemistry - SLAS - Mads H Clausen DTU Chemistry - SLAS - coffee

Professor Mads H. Clausen fra DTU Kemi bød tirsdag den 6. juni 130 engagerede deltagere velkommen til ”SLAS Nordic Chemical Biology Meeting 2017”, som foregik på Københavns Universitet på Østerbro i København. Mads H. Clausen havde organiseret konferencen i samarbejde med Christian A. Olsen fra Københavns Universitet.

DTU Chemistry - SLAS - Myers  DTU Chemistry - SLAS - Auditorium

Umiddelbart efter velkomsten var det tid til den første forelæsning, og her præsenterede Professor Andrew Myers fra Harvard University nye opdagelser om antibiotika. Blandt de mange markante oplægsholdere i konferencens tætpakkede program, som løb over to dage, var Peter Seeberger, Nicolas Winssinger og John Sutherland.

DTU Chemistry - SLAS - sommerdag DTU Chemistry - SLAS - registrering DTU Chemistry - SLAS - Adam Nelson
DTU Chemistry - SLAS - ChemBridge DTU Chemistry - SLAS - Labcyte DTU Chemistry - SLAS - KemEnTec

DTU Chemistry - SLAS - postersession DTU Chemistry - SLAS - postersession DTU Chemistry - SLAS - postersession

DTU Chemistry - SLAS - poster prize to Giambattis Testolin
Postersession - poster prisvinder Giambatista Testolin får overrakt diplom af Christian Adam Olsen.

Fotos: Anne Frejberg