DTU Kemi - Verden rundt med kemi

Verden rundt med kemi - ny videoformidling af videnskab til gymnasiet

mandag 19 maj 14

Gymnasietilbud - DTU Kemi

Udvikling af undervisningsmateriale  til gymnasiet ligger i forlængelse af DTU Kemis andre tiltag på området: foredrag og øvelser på instituttet, samt arrangementer som ScienceCamps målrettet særligt de dygtigste elever i gymnasiet.

DTU Kemi  arbejder målrettet på at øge interessen for de naturvidenskabelige fag, særligt kemi. Udvikling af et nyt innovativt undervisningsmateriale, der skaber aktuel videnformidling, ligger i naturlig forlængelse af disse aktiviteter.

Gymnasietilbud - DTU

DTU har et stort udbud af foredrag og øvelser inden for de teknisk-naturvidenskabelige fag, specielt målrettet undervisningen i det almene gymnasium og teknisk gymnasium.

DTU arbejder målrettet på at øge interessen for og skabe positiv holdning til ingeniørprofessionen, teknologi og DTU som institution blandt børn og unge generelt.

DTU Kemi udvikler nyt og innovativt undervisningsmateriale til gymnasiet

DTU Kemi vil gøre forskningen levende, aktuel og mere tilstedeværende hos eleverne i gymnasiet. Lige nu er vi ved at lægge sidste hånd på et webbaseret undervisningsmateriale, som taler de unges sprog, på de unges platform, og er nemt at integrere for læreren i undervisningen.

Vi sætter fokus på at fange særligt gymnasieelevers interesse for den videnskab, der er i kemien, samt hvordan dette kan anvendes.

I vil finde materiale inden for emnerne Grøn og bæredygtig kemi, samt Medicinalkemi. Vi har lagt vægt på inspiration og øvelser, som kan bruges som supplerende stof i kemi-undervisningen.

Videomaterialet tager udgangspunkt i instituttets stærke faglighed og viser, hvordan det med et godt fundament inden for teknik og naturvidenskab - og særligt kemi - er muligt at finde løsninger på nu- og fremtidens udfordringer.

Al undervisningsmaterialet – videoer, øvelser, vejledning, relaterede artikler -  vil være gratis og bl.a. tilgængeligt via hjemmesiden kemi.dtu.dk i løbet af sommeren 2014.