Foto: Mikal Schlosser

DTU ScienceShow inviterer skoleklasser til show

fredag 17 mar 17

Maria Bundgaard
Personlig Assistent & ScienceShow Manager

DTU ScienceShow inviterer udskolingens klasser indenfor på DTU, Lyngby Campus.

Vil du bruge Forskningens Døgn til at vise dine elever, at naturvidenskab og teknologi er sjovt, fascinerende og relevant? Så tag dem med på DTU i uge 17, når de studerende i DTU ScienceShow underholder med eksplosioner, farver og gode historier. Eleverne får bl.a. at se, hvor meget opvaskemiddel kan skumme, og hvordan luftens kvælstof ser ud, når det er -196 grader. Derudover kommer de studerende med forklaringer på andre af hverdagens fænomener, og eleverne bliver nysgerrige efter endnu mere. Der er lagt op til et brag af et show, som eleverne sent vil glemme.

Der afholdes i alt fem shows, og der er i alt plads til mere end 700 elever. Showene afholdes i tidsrummet kl. 12.00 - 12.45 mandag - fredag.

Showet er gratis og henvender sig til elever i 7., 8., 9. og 10 klasse.

Tilmeld din klasse via dtu.dk/forskningensdoegn.