Oliejagten 2016 er skudt i gang

fredag 10 jun 16

Olieproduktionen er under pres for tiden og der skal stor viden til at finde olien. Det gælder også i onlinespillet Oliejagten, hvor gymnasieelever skal kombinere deres viden fra forskellige fag for at vinde konkurrencen om at være de bedste til at producere olie.

Danmark står i en tid hvor olien og gassen hele tiden bliver sværere at finde og få op til produktion. Det gælder for alle olieproducenter. Det vil deltagerne i Oliejagten også opleve, når de får chancen for at prøve kræfter med at finde olie rundt om i verden.

Oliejagten 2016 er en unik mulighed for at kombinere tværfaglige kompetencer. I det online spil trækkes der på elevernes kundskaber fra de naturvidenskabelige fag i sammenspil med viden fra samfundsfag. Spillet tager gymnasieeleverne ud på en søgen efter en af nutidens mest uundværlige ressourcer; olie. I Oliejagten 2016 konkurrerer eleverne på tid om at være bedst til at finde og producerer olie. I år spilles der på to forskellige baner, så spillet hele tiden bliver sværere. Der er præmier til de bedste.

Oliejagten 2016 spilles på skolerne d. 4. november 2016. Der afholdes vejlederkurser for lærerne fredag d. 7. oktober, hvor der gives en kort introduktion til olie, spillet demonstreres og der er lejlighed til selv at prøve spillet. Desuden vil der være introduktion til lærerens rolle under forløbet.

Efterfølgende kan alle deltagerne i spillet tilmelde sig Olie- & Uddannelsesdagen på DTU, som foregår d. 24. november med rundvisninger og præsentationer.

Oliejagten 2016 og uddannelsesdagen er koordineret og sponseret af Center for Olie og Gas – DTU og Mærsk Oil.

Læs mere om spillet, vejlederdagen mm. på Oliejagten.dk