DTU Kemi - Kemi OL 2014

fredag 28 feb 14

Susanne Lis Mossin
Lektor

Årets 3. runde af Dansk Kemiolympiade – DTU-runden - for landets dygtigste gymnasieelever i kemi er i fuld gang i dagene 27.2-1.3. 2014 på DTU Kemi. Til sommer skal de fire allerdygtigste unge kemikere dyste ved det Internationale OL, som i år finder sted i Vietnam.

Fremtidens kemikere

De er 15 elever fra forskellige gymnasier rundt omkring i hele landet. På DTU Kemi møder de en række af instituttets dygtige forskere og studerende, og dagene er fulde af både praktiske og teoretiske opgaver.

De 15 elever kæmper om fire pladser til den internationale KemiOL-finale i Hanoi i Vietnam den 20.-29.juli. Men først skal de igennem 4. og 5. runde, som foregår på hhv. Århus Universitet og København Universitet førend den endelige udtagelse, som sker ved en ceremoni på Carlsberg i foråret.

DTU Kemi ønsker god fornøjelse og held og lykke til alle!